از روز جهانی زن دروزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی تجلیل بعمل آمد

mcitadmin
پنجشنبه ۱۳۴۸/۱۰/۱۱ - ۵:۳

از هشتم مارچ (روز جهانی زن) بابرگزاری محفلی به تاریخ 18/حوت/1394از جانب وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی تجلیل گردید.

محترم بریالی حسام معین تخنیکی وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی که در آغاز این محفل صحبت می نمود، روز زن را روز همبستگی زنان برای مبارزه علیه تبعیض و نابرابری خواند. وی در سخنانش به احادیث و سخنان بزرگان که مقام والای زن را توصیف می نمود، اشاره داشته و زن را مظهرمحبت وپاکی دانست.

معین تخنیکی وزارت درادامه به وضعیت زنان در حکومت افغانستان اشاره نموده و بیان داشتند که در زمینه‌ی رشد وبهبود وضعیت زنان در حکومت افغانستان کارهایی صورت گرفته و طرح‌ها و قانون‌هایی پیرزی گردیده که نقش زنان را برجسته ساخته ولی با آنهم بسنده نیست.

آقای حسام سکتور مخابرات وتکنالوژی معلوماتی را یکی از مهمترین بخش در زمینه‌ی رشد زنان برشمرده افزود؛ از مجموعه‌ای کسانیکه در سکتور مخابرات کشور مصرو کار و فعالیت هستند، قسمت اعظم آنرا زنان تشکیل می دهند. وی همچنان از برنامه وزارت مخابرات در قسمت استخدام و برجسته نمودن نقش زنان در سکتور مخابرات صحبت نموه گفت که وزارت مصمم است تا نقش، موثریت و کار آفرینی زنان را در این سکتور بیشتر سازد.

محمد یاسین صمیم سخنگوی وزارت مخابرات وتکنالوژی نیز در سخنانش هشتم مارچ را برای زنان تبریک گفته افزود که  این روز روز نمادین و سمبولیک نیست بلکه در این روز جنبش‌های زنان بخاطر مبارزات علیه تبعیض‌ها ایجاد شده. وی امیدواری نمود که تجلیل از این روز از شکل نمادین خارج شود و همه روزه روز زن باشد و نقش زنان در پروسه های سیاسی و اجتماعی بشکل واقعی بوده و در تصمیم گری‌ها سهیم باشند.

ملالی یوسفزی مسوول بخش جندر وزارت مخابرات، نادیه هاشمی سرپرست ریاست امنیت معلومات این وزارت، به نوبه خود این روز را برای زنان تبریک گفته و خواستار مشارکت بیشتر زنان در اجراات و کارهای روزمره وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی به هدف اراییه خدمات شدند.

آنان نیز از وزارت خواستند تازمینه اشتراک زنان را در پروسه‌ها کاری این وزارت تقویت نموده و نقش آنان را برجسته نمایند. در اخیر، به هدف ارج گزاری به مقام زن و تقدیر از کارکردهای آنان در وزارت مخابرات، برای تعداد از زنان کارمند این وزارت از جانب مقامات تقدیر نامه ها توزیع گردید.

ازهشتم مارچ که به نام روز جهانی زن مسما است همه ساله در افغانستان به شکل رسمی در ادارات دولتی و غیر دولتی  تجلیل می شود، امسال نیز از این روز در وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی به شکل خوب وشایسته تجلیل گردید.

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۵/۳/۲۸ - ۱۷:۱۴
Background image

نظارت از کار ساختمانی یک سایت شبکه مخابراتی سلام در ولسوالی شتل ولایت پنجشیر

این سایت مخابراتی که برای مناطق محروم این ولایت به همکاری پروژه دهم تی دی اف برای...

پنجشنبه ۱۴۰۵/۳/۲۸ - ۱۴:۵۷
Background image

نظارت از کار ساختمانی یک تعداد سایت های مخابراتی شبکه سلام در ولایت بامیان صورت گرفت

طی این نظارت به شرکت متذکره توصیه گردید تا کار اعمار این سایت های مخابراتی را مطابق به شرایط قرارداد بطور معیاری...

چهارشنبه ۱۴۰۵/۳/۲۷ - ۱۳:۴۸
Background image

در ولایت کندز یک سایت شرکت مخابراتی روشن فعال و به بهره‌ برداری سپرده شد

با فعال شدن این سایت مخابراتی، باشندگان منطقه متذکره به خدمات مکالماتی و اینترنت باکیفیت...

بازگشت به خبر