فیصدی پیشرفت فعالیت‌های پلان شده وزارت مخابرات طی سال مالی ۱۴۰۰ ‏

naweed_admin
پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۱:۱۵
MCIT Digital Picture

اهداف اصلی و تعریف شده‌ی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی برای سال مالی ۱۴۰۰ شامل ایجاد چهارچوب حکومت‌داری ‏دیجیتلی، انکشاف سکتور پُست، گسترش و دسترسی به سرعت بالا خدمات مخابراتی و انترنتی و کاهش قیمت، تأمین امنیت ‏سیستم‌های معلوماتی، ایجاد زیربنای تصادیق الکترونیکی، توسعه‌ای حکومت‌داری دیجیتلی و تکنالوژی معلوماتی، ایجاد سیستم ‏زمینی برای e- Education و  e- Medicine و بخش‌های مختلف دیگر می‌باشد که در حال اجرا قرار دارد.

با این حال در بخش ایجاد چهارچوب حکومت‌داری دیجیتلی؛ ترتیب ستراتیژی دیجیتلی که (۸۰) درصد کار آن تکمیل شده است، ‏ایجاد، اپدیت، ارزیابی و نظارت از استندردهای حکومت‌داری دیجیتلی، تهیه (۳) رهنمود برای مدیریت ایمیل و استفاده از ایمیل و ‏ترتیب (۳) پالیسی همکاری‌های توسعوی، استفاده از منابع تکنالوژی معلوماتی مطابق با استندردهای آزاد جهانی‎‎(BSI.ISO.ITIL.COBIT)  که (۶۷) درصد کار آن پیش‌ رفته است تحت کار می‌باشد.

در عین حال پالیسی انکشاف سکتور پُست در مطابقت با پالیسی‌های پُست جهانی (۸۰) درصد و ترتیب پالیسی برودباند (کاهش ‏قیمت انترنت و بهبود خدمات مخابراتی و انترنتی) (۵۰) درصد تکمیل و در حال تحقق است.

همزمان با وصل (۷) شرکت بزرگ خدمات انترنتی با دستگاه نیکسا و استخدام یک کمپنی مشورتی جهت ایجاد زیربنای  تصادیق ‏الکترونیکی، ترتیب (۶) پالیسی برای تأمین امنیت سیستم‌های تکنالوژی معلوماتی، در بخش توسعه‌ای حکومت‌داری دیجیتلی و ‏تکنالوژی معلوماتی؛ طرح ایجاد سیستم مدیریت شفاخانه‌ها، نصب وسایل شبکه داخلی و ولایتی وزارت، ایجاد مرکز تحقیق و ‏نوآوری، سروی دو سیستم برای توسعه دیتاسنتر، ارتقا و تجهیز سیستم کلود در مرکز ملی معلومات افغانستان از جمله فعالیت‌های ‏پلان شده این وزارت در سال مالی ۱۴۰۰ می‌باشد که در حال اجرا می‌باشند.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۶:۱۰
Background image

ارزیابی فیلترشدن ویب سایت‌های غیر اخلاقی مربوط به شرکت‌های مخابراتی در ولایت کابل

مسدود شدن اپلیکیشن‌های انترنتی غیر اخلاقی و سایت‌های انترنتی غیر اخلاقی شرکت‌های مخابراتی...

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۱۶:۲۵
Background image

نظارت و بررسی سایت‌های انترنتی شرکت‌های مخابراتی ولایت کابل

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و اداره اترا به منظور تطبیق حکم مقام عالی ریاست الوزرا مبنی بر مسدود شدن سایت‌ها و اپلیکیشن‌های...

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۱۵:۱۵
Background image

امضاء تفاهمنامه‌ همکاری میان ریاست مخابرات و انستیتوت تخنیکی و مسلکی ولایت ننگرهار

تفاهمنامه همکاری بین ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و انستیتوت تخنیکی و مسلکی ولایت ننگرهار به هدف ایجاد زمینة مناسب آموزش عملی...

بازگشت به خبر