از نهم اکتوبر روز جهانی پُست در افغانستان تجلیل بعمل آمد

naweed_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۱/۷/۱۹ - ۹:۳۴
روز جهانی پُست

روز جهانی پُست از سوی شرکت دولتی افغان پُست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی طی مراسمی که در آن معاون اداری مقام عالی ریاست الوزرا و تعدادی از مقامات امارت اسلامی افغانستان اشتراک داشتند، تجلیل شد.

روز جهانی پُست که همه ساله در ۹ اکتبر توسط کشورها جشن گرفته می شود و تحولات و نیازهای این بخش مورد بحث قرار می گیرد، وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان نیز این روز را با توجه به ارزشی که قرن‌ها به عنوان ابزار ارتباطی بین ملت‌ها و مردم در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد تجلیل کرد.

در آغاز پیام جلالتمآب الحاج ملا محمد حسن آخوند رییس الوزرا امارت اسلامی افغانستان از سوی داکتر ملا عبدالواسع رییس عمومی دفتر ریاست الوزرا خوانده شد که گفته شده است: " نقش پُست در تأمین امنیت و حفظ روابط بین مردم تاریخی است. پیش از تکنالوژی مدرن، پُست تنها ابزاری بود که حیثیت پل ارتباطی بین مردم را به خود اختصاص می‌داد، و نقش مهمی در بهبود زندگی بشر، توسعه و پیشرفت جوامع داشت که در دنیای تکنالوژی معاصر نیز مشهود است و به همین دلیل همه ساله جهانیان روز جهانی پُست را تحت عنوان ویژه جشن می‌گیرند. امسال این روز با عنوان (پُست برای زمین) جشن گرفته می‌شود. و جهان با مشکلات شدید تغییرات اقلیمی مواجه است. همچنان در این پیام آمده است (شرکت دولتی افغان پُست سلسله خدمات پُستی را به مناطق داخلی و خارجی کشور تسریع بخشیده و روابط حسنه بین مردم را سازمان داده و در حال پیشرفت است.

امارت اسلامی افغانستان با اهداف کلیدی و ستراتیژیک به منظور ارتقای کیفیت خدمات پُستی در کشور حمایت می کند و تمامی نهادهای امارت اسلامی را به همکاری با کلیه شرکت های پُستی در ارائه خدمات پُستی با کیفیت و توسعه .خدمات پُستی تشویق می‌کند تا زمینه ارائه خدمات پُستی سریع، مصوون و محرمانه به مردم فراهم شود

مولوی عبدالسلام حنفی

همچنین، محترم مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری امارت اسلامی افغانستان از رهبری وزارت مخابرات و اقدامات شرکت دولتی افغان پُست قدردانی کرده و اطمینان داد که آماده حمایت از هر نوع تلاشهای انکشافی آنها می‌باشد. وی همچنین گفت که پُست با گذشت هر روز در حال توسعه بوده و خود را با تکنالوژی روز دنیا تطبیق می‌دهد. بنابراین شرکت دولتی افغان پُست نباید از کاروان بین المللی عقب بماند، باید در عرصه پُست همگام با دنیا قدم برداریم.

در این مراسم، محترم الحاج مولوی نجیب الله حقانی سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، پُست را از ضروریات مردم و کشورها خواند و این بخش را وسیله ارتباطی بین مردم و کشورها دانست که طی قرون در میان مردم منحیث وسیله ارتباطی نقش داشته است. وی خاطرنشان کرد که مردم افغانستان بیش از یک قرن به خدمات پُستی دسترسی دارند و هنوز هم از آن بهره می‌برند.

مولوی نجیب الله حقانی

وی گفت که آنها متعهد هستند تحت رهبری سالم، تسهیلات را مطابق با نیازهای افغان پُست فراهم کنند. به گفته وی اگر نمی‌توانیم با دنیا رقابت کنیم، عقب نمی‌مانیم و سعی می‌کنیم، و خود را می‌رسانیم.

سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی خاطرنشان کرد که الله الحمد اکنون در بسیاری از ساحات شرکت دولتی افغان پُست خدمات را به صورت سریع، امن و محرمانه به مردم ارائه می‌کند.

 محترم الحاج مولوی نجیب الله حقانی گفت: اداره پُست نه تنها مسئولیت تحویل به موقع کالا، مراسلات و نامه‌ها به مردم را بر عهده دارد، بلکه در بخش اقتصادی کشور نیز نقش سازنده‌ای ایفا می‌کند. علاوه بر ارایه این خدمات در جمع آوری عواید به دولت نقش مهم بازی می‌کند. با در نظر گرفتن این ارزش، شرکت دولتی افغان پُست در سال جاری بیش از ۱۶۰ میلیون افغانی عواید جمع آوری کرده است.

بعداً محترم الحاج رحمت الله مکی رییس شرکت دولتی افغان پُست معلومات مفصلی در مورد فعالیت‌های افغان پُست ارائه کرد و از پیشرفت کار و تحویل منظم خدمات یاد آوری نمود و در این زمینه از رهبری وزارت مخابرات بخاطر فراهم نمودن فرصتها و تسهیلات جهت توسعه کار و ارائه منظم خدمات پُستی تشکر نمود. به گفته مولوی رحمت الله مکی، آنها اکنون علاوه بر افغانستان، طبق شعار (سریع، امن و مصئون ) که افغان پُست برای خود انتخاب کرده است، خدمات پُستی را به صورت کاملا شفاف و منظم از طریق کشورهای مختلف به هموطنان ارائه می‌کنند.

مولوی عبدالسلام مکی

به گفته الحاج مولوی رحمت الله مکی، شرکت دولتی افغان پُست با ریاست پاسپورت روی طرحی کار می‌کند که بر اساس آن متقاضی پاسپورت از تمام مراحل اداری پاسپورت خویش مطلع خواهد شد. و همچنین بر اساس تفاهم‌نامه مشترک با شبکه‌های مخابراتی، طبق طرزالعمل اداره ATRA، تسهیلاتی را نیز برای دریافت سیم کارت‌ها برای شهروندان فراهم کرده اند. با این کار علاوه بر جلوگیری از فروش سیم کارت‌های غیرمجاز، زمینه برای امنیت روانی افراد که از طریق سیم کارت‌های غیرمجاز مورد تهدید قرار می‌گیرند، فراهم می‌شود.

رییس شرکت افغان پُست در ادامه‌ای صحبت‌های خود گفت که با وزارت معارف کشور نیز به تفاهم رسیده اند تا صدور اسناد ولایتی وزارت معارف را تسهیل کنند و طی مراحل این اسناد که در مرکز و سایر بخش‌ها بعمل می‌آید توسط شرکت دولتی افغان پُست صورت گیرد. تا از یک سو از اتلاف وقت شهروندان جلوگیری شده و از سوی دیگر این پروسه می تواند به طور منظم پیش رود.

همچنین محترم سیف‌الدین تائب معاون اداره امور، پُست را بخش مهمی از زندگی بشر خواند و اطمینان داد که با حضور رهبری وزارت مخابرات، این بخش بسیار گسترش خواهد یافت

انعام الله سمنگانی

همچنین محترم مفتی انعام الله سمنگانی، رئیس مرکز رسانه‌های امارت اسلامی افغانستان از این که خدمات پُستی به طور منظم در سراسر کشور ارائه می‌شود، ابراز خرسندی نموده و پُست را یکی از مهمترین و ضروری ترین بخش زنده‌گی بشریت خواند که در هر زمان به آن نیاز است.

شرکت دولتی افغان پُست یک قرن است که در زمینه‌های مختلف به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد و دارای ۴۶۳ پُسته خانه در سراسر کشور می‌باشد که به طور منظم در خدمت هموطنان قرار دارد.

شرکت افغان پُست در کابل دارای ۲۵ بخش شهری و ۱۴ بخش محلی است و در مرکز هر ولایت از جمله کابل یک اداره پُست مرکزی وجود دارد.

تعداد کل دفاتر پُست مرکزی به ۳۴ دفتر می‌رسد، شرکت دولتی افغان پُست عضو فعال اتحادیه بین المللی پُست و کوپراتیف EMS می‌باشد.

در پایان از سوی شرکت دولتی افغان پُست به برخی از روسا، مسئولان و کارمندان امارت اسلامی افغانستان هدایایی داده شد.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۱:۳۱
Background image

اخذ امتحان شمولیت در نوزدهمین دوره آموزشی ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت پکتیا

در مرکز آموزشی کمپیوتر ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت پکتیا به منظور شمولیت نوزدهمین دوره آموزشی...

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۴:۱۸
Background image

آغاز فعالیت خدمات انترنتی 3G در ولسوالی دای چوپان ولایت زابل

بنابر هدایت وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و سعی و تلاش ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت زابل...

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۱۰:۳۱
Background image

بررسی سایت‌های شرکت مخابراتی سلام در شماری از ولسوالی‌های ولایت پکتیکا

ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت پکتیکا سایت‌های شرکت مخابراتی سلام در ولسوالی‌های دیلی، اومنی، اورگون و گیان را مورد بررسی...

بازگشت به خبر