از روز جهانی پست تجلیل بعمل آمد

Author image
Alireza Khaliqyar
شنبه ۱۳۹۷/۷/۲۱ - ۱۵:۵۳
43879326_1963789147251636_6095658246385696768_n

شنبه، ۲۱ میزان ۱۳۹۷

کابل - افغانستان : وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی از روز جهانی پست طی محفل با شکوهی در حالیکه هیئت رهبری وزارت مخابرات و تکنالوژِی معلوماتی، مقامات دولتی، سفیر کبیر کشور چین در کابل، مسئولان شرکت های عرضه کنندۀ خدمات پستی، رسانه ها و کارمندان افغان پست حضور داشت، تجلیل بعمل آورد.

هدف اساسی از تجلیل روز جهانی پست افزایش آگاهی نسبت به نقش پست در زندگی روزمره مردم و نقش آن در کسب و کار و توسعه اقتصادی می باشد که خوشبختانه افغانستان از جملۀ دو صد کشور است که عضویت اتحادیه جهانی پست را بدست آورده است.

محترم شهزاد آريوبي وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در صحبت های خویش در این مجلس ابراز داشت؛ که وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی در تلاش گسترش خدمات مدرن پستی در سراسر کشور است و در حال حاضر در سراسر افغانستان پاسپورت ها از طریق شعبات پستی در اختیار مشتریان قرار داده می شود وطی مراحل شماری از اسناد نیز از طریق شعبات پستی صورت می گیرد.

به گفته جناب آريوبي، عواید خدمات پستی این وزارت از آغاز سال مالی تا اکنون به ۷۰۰ میلیون افغانی رسیده است و تاپایان سال مالی روان میزان عواید پست نزدیک به یک میلیارد افغانی خواهد رسید که در مقایسه با سال های گذشته چند برابر افزایش را نشان می دهد.

وزیر مخابرات افزود که از سوی دیگر در حالیکه چندین شرکت خدمات پستی از سال روان تا اکنون جواز فعالیت بدست آورده است با وصف آن هم به هدف تنظیم مارکیت خدمات پستی درکشور و جلب سرمایه گزاری سکتور خصوصی؛ طرح قانون اداره وتنظیم خدمات پستی را نهایی نموده وبه پارلمان ارسال نموده اند.

وزارت مخابرات متعهد به عصری سازی و دیجیتال سازی خدمات پستی، آغاز تجارت الکترونیکی وخدمات خرید وفروش آنلاین بوده و به همین منظور روند عصری سازی پسته خانه های ولایت کابل با جدیت جریان دارد تا باشنده گان کابل از خدمات مدرن پستی بهره مند شوند.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۱:۳۱
Background image

اخذ امتحان شمولیت در نوزدهمین دوره آموزشی ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت پکتیا

در مرکز آموزشی کمپیوتر ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت پکتیا به منظور شمولیت نوزدهمین دوره آموزشی...

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۴:۱۸
Background image

آغاز فعالیت خدمات انترنتی 3G در ولسوالی دای چوپان ولایت زابل

بنابر هدایت وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و سعی و تلاش ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت زابل...

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۱۰:۳۱
Background image

بررسی سایت‌های شرکت مخابراتی سلام در شماری از ولسوالی‌های ولایت پکتیکا

ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت پکتیکا سایت‌های شرکت مخابراتی سلام در ولسوالی‌های دیلی، اومنی، اورگون و گیان را مورد بررسی...

بازگشت به خبر